UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 13 Ogos 2014

Azizah Rayu PAS, Timbang Keputusan PKR Calon Dirinya Sebagai MB Selangor?


Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail merayu PAS agar menimbang keputusan PKR dalam isu calon wanita sebagai menteri besar Selangor.

Pada ketika ini, PKR sudah memilih Dr Wan Azizah sebagai calon menteri besar baharu bagi menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, namun hanya DAP menyetujui keputusan tersebut.

“Parti kami sudah pilih saya sebagai calon, PAS perlu pertimbangkan. Kami sudah pilih calon,” kata Dr Wan Azizah yang ditemui selepas menghadiri mesyuarat Biro Politik di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya malam tadi.

PAS sehingga hari ini masih tidak menyatakan pendirian dalam krisis di Selangor, malah selepas pemecatan enam Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) DAP dan PKR semalam, parti Islam itu masih belum membuat keputusan.


Apabila ditanya mengenai penolakan PAS kerana calon wanita yang diletak PKR, Dr Wan Azizah dengan sedih berkata:

”Berilah peluang.”

Pada Isnin, Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi membincangkan isu di Selangor, namun pertemuan tersebut gagal mencapai sebarang persetujuan.

Sumber memberitahu PAS tidak bersetuju dengan calon PKR yang meletak Dr Wan Azizah.PAS juga berkata hanya akan menyatakan pendirian mereka selepas selesai bermesyuarat pada 17 Ogos ini.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan