UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 18 Februari 2014

Sandiwara drama Melayu : Khalid nafi diarah tandatangan surat letak jawatan Menteri Besar?


Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim enggan mengulas dakwaan beliau diarah Parti Keadilan Rakyat (PKR) menandatangani surat yang mahu beliau meletak jawatan sebagai Menteri Besar.

Sambil menafikan kewujudan surat itu, Abdul Khalid menyatakan usaha untuk menukar Menteri Besar tidak perlu ditimbulkan kerana yang lebih penting pada masa ini adalah memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) kawasan itu, 23 Mac ini.

"Tidak ada cerita itu (diarahkan PKR tandatangan surat peletakan jawatan Menteri Besar). Saya tak nak komen, lebih baik buat kerja.

"Sekarang, usaha yang penting adalah menentukan kerja-kerja untuk kemenangan PRK DUN Kajang," katanya selepas melancarkan pemasangan sistem kamera litar tertutup pihak berkuasa tempatan di seluruh Selangor di sini hari ini.

Sebuah akhbar berbahasa Inggeris baru-baru ini melaporkan Abdul Khalid diarah menandatangani surat peletakan jawatan yang disediakan oleh PKR bagi memberi laluan kepada Penasihat parti itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar.


Mengenai saranan bekas Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin supaya beliau memohon perkenan Sultan Selangor untuk membubarkan DUN Selangor ekoran krisis politik di negeri ini, Abdul Khalid berkata, perkara itu merupakan spekulasi semata-mata.

"Itu spekulatif (isu dan masalah politik Selangor). Tidak mengapa, lebih baik kita tengok apa yang perlu, ini bukan mahu cipta drama India dan Indonesia," jelasnya.

Dalam perkembangan lain, Abdul Khalid turut menafikan pembabitannya berhubung keputusan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim untuk bertanding sebagai calon Bebas menentang Anwar dalam PRK DUN Kajang pada bulan depan.

Menurutnya, beliau tidak terlibat dalam keputusan Zaid meskipun bekas Presiden Parti Kesejahteraan Insan (KITA) itu menyatakan keputusan berkenaan dibuat demi memastikan usaha menyingkirkan beliau dan mengangkat Anwar mengetuai kerajaan negeri tidak berjaya.

Juragan Malalwati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan