UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 5 Februari 2013

Pas terima kesan negatif hasil tindakan Hadi?



Tindak- tanduk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam isu kalimah Allah kini secara tidak langsung telah mencemarkan Pas di mata masyarakat terutama ahli dan penyokong parti itu.

Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr. Hasan Ali berkata, Pas menerima kesan negatif itu selepas Pengerusi DAP, Karpal Singh yang juga rakan seperjuangan Abdul Hadi bertindak menyanggah kenyataannya yang mendakwa isu kalimah suci itu telah selesai.

Namun katanya, usaha Abdul Hadi untuk menutup rapat isu kalimah suci itu telah menjadi obligasi moral di pihaknya sendiri kerana jelas Presiden Pas tersebut tidak membuat kenyataan benar dan tindakan berkenaan hanya akan mengakibatkan kredibilitinya dipersoal sebagai Presiden dan ulama yang disegani.

Menurut beliau, Abdul Hadi terpaksa menerima implikasi daripada kenyataannya dalam isu kalimah Allah.

‘‘Abdul Hadi telah menyebabkan masyarakat melihat parti Islam itu sanggup memilih jalan yang tidak berakhlak semata-mata untuk menutup maruah parti yang semakin merudum.



‘‘Pas dilihat sering berdolak-dalik, cair dan diselimuti dengan perbezaan pendapat oleh kalangan ulama dan parasit yang banyak dipengaruhi oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP,’’ katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Karpal baru-baru ini yang mahu Abdul Hadi mengkaji semula keputusan majlis syura parti itu yang berpendirian kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam.

Karpal juga menyanggah kenyataan Abdul Hadi kononnya isu itu telah selesai selepas Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berjumpa dengan Karpal di Pulau Pinang baru-baru ini

Bagi DAP, kata Hasan, isu kalimah Allah telah mencapai matlamat terutama mendapat sokongan ahli-ahlinya yang melihat parti itu tidak pernah berganjak daripada perjuangan anti-Islam dan anti-Melayu.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan