UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 11 November 2014

Kepemimpinan UMNO Selangor harus berubah?


Sudah sampai masanya barisan kepemimpinan Badan Perhubungan UMNO Se­langor diubah bagi memberi laluan kepada muka-muka baharu sebagai tanda ketanggungjawaban mereka ekoran kekalahan teruk dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), kata Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, tindakan sedemikian diyakini mengembalikan semula kepercayaan para pengundi di negeri tersebut terhadap UMNO.

“Saya sendiri meletakkan jawatan dalam parti kerana mahu beri peluang kepada muka-muka baharu yang lain. Kalau hendak jadi pemimpin seumur hidup, payahlah macam itu.

“Saya percaya apabila kita sudah terlampau lama memimpin dan tidak berjaya, (kena) bagilah jawatan itu kepada orang lain. Kita kenalah sokong orang yang baharu pula,” katanya selepas merasmikan Persidangan Kuala Lumpur 2014, di sini hari ini.

Persidangan tiga hari yang bermula hari ini itu dihadiri lebih 30 peserta dari Sudan, Turki, Jordan, Algeria, Indonesia, Maghribi, Mesir dan Malaysia.

Dr. Mahathir melalui laman blognya, chedet.cc pada 5 November lalu meminta kepemimpinan UMNO Selangor mengikis imej sebuah parti yang rasuah dan menyarankan agar mereka menjalani hidup sederhana.

Dalam pada itu, Dr. Mahathir menjelaskan beliau sekadar memberi pandangan berhubung isu kepemimpinan UMNO Selangor dan terserah kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membuat keputusan.

“Kalau tidak mahu terima pandangan saya itu terpulanglah,” ujarnya.

Sementara itu, mengulas mengenai keputusan Mahkamah Rayuan pada Jumaat lalu yang memperuntukkan hukuman ke atas lelaki Islam berpakaian wanita sebagai bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan, beliau berkata, hakim Mahkamah Sivil dan Syariah disaran duduk semeja membincangkan isu tersebut sebelum keputusan dibuat.

Dr. Mahathir menambah, kajian mendalam mengenainya juga perlu dibuat dengan mengambil kira pandangan pelbagai pihak kerana transgender merupakan isu rumit berikutan membabitkan imej, identiti dan kecenderungan seseorang tidak kira lelaki atau wanita.

“Kita harus ingat ada manusia yang lahir dengan tidak tentu jantinanya. Ada yang lelaki tetapi nampak macam perempuan dan ada juga perempuan yang nampak macam lelaki.

“Perasaan mereka juga berbeza-beza termasuklah cara berpakaian,” katanya.

Juragan Malawati..

1 ulasan:

  1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI



    BalasPadam