UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 6 November 2014

Azmin terus kritik Khalid?


‘Kemarahan’ Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali terhadap Tan Sri Abdul Khalid ternyata belum reda apabila beliau menjadikan majlis rasmi kerajaan negeri sebagai medan untuk mengkritik pentadbiran bekas menteri besar itu.

Semasa berucap dalam majlis pelancaran Pelan Tindakan dan Program Gotong-Royong Mega bertemakan Terjah dan Musnah Negeri Selangor 2014 di sini hari ini, Mohamed Azmin secara sinis mengkritik pe­ngu­rusan kerajaan ne­geri sebelum ini yang tidak menggunakan sepenuhnya peruntukan bagi menyelesaikan masalah rakyat seperti penyelenggaraan Sistem Maklumat Rekod Jalan Raya Malaysia (Marris).

Menurutnya, kerajaan negeri menerima peruntukan Marris sebanyak RM500 juta setahun yang disalurkan oleh kerajaan Pusat untuk tujuan penyelenggaraan sistem jalan raya, namun Abdul Khalid didakwa me­nyalurkan sebahagian sahaja dari­padanya kepada pihak berkuasa tempatan (PBT).

“Dalam tempoh satu bulan (jadi Menteri Besar), saya menyalurkan peruntukan keseluruhan sebanyak RM20 juta kepada semua PBT untuk menyelesaikan masalah kutipan sampah. Namun, peruntukan tersebut tidak termasuk penyelenggaraan jalan raya kerana kerajaan negeri meneri­ma peruntukan Marris sebanyak RM500 juta setahun.


“Cumanya amalan (kerajaan negeri) sebelum ini hanya sebahagian peruntukan tersebut diberikan kepada PBT. Peruntukan Marris perlu diserahkan kepada PBT,” katanya dalam majlis tersebut.

Sementara itu, dalam sidang akhbar selepas majlis berkenaan, Mohamed Azmin memberitahu, moralnya peruntukan Marris harus disalurkan terus kepada PBT untuk tujuan penyelenggaraan jalan raya termasuk parit dan saliran.

“Mulai tahun depan, kerajaan negeri akan menyalurkan terus peruntukan itu secara terus kepada semua PBT di Selangor,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Mohamed Azmin enggan melayan kritikan Pegawai Khas kepada Abdul Khalid, Faekah Husin yang dilaporkan membidas Parti Keadilan Rakyat (PKR) kerana tidak melaporkan salah laku bekas Menteri Besar itu yang sebelum ini dituduh membelakangkan parti susulan isu perjanjian penstrukturan industri air Selangor dan pembinaan Lebuh Raya Kinrara-Damansara (Kidex).

“Saya tidak kenal dia (Faekah),” katanya.

Persoalannya disini adalah benarkah Azmin tidak mengenali Faekah?

Juragan Malawati...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan