UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 30 September 2014

Pas tolak jawatan Timbalan Speaker DUN?


Seolah-olah kecewa dengan keputusan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali mengurangkan jumlah kerusi Exco kerajaan ne­geri kalangan pemimpin Pas, sehingga kini parti itu masih belum membuat keputusan untuk menerima jawatan Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pesuruhjaya Pas negeri, Iskandar Abdul Samad berkata, pendirian tersebut dibuat dalam pertemuannya dengan Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, malam semalam.

Menurutnya, turut hadir dalam pertemuan tersebut ialah barisan Exco Pas dan dua bekas Exco parti itu yang digugurkan, Dr. Halimah Ali serta Sallehen Mukhyi.

"Pada (dalam) pertemuan dengan Presiden malam tadi belum diputuskan sama ada Pas akan terima timbalan speaker," katanya dalam akaun Twitter miliknya hari ini.

Jumaat lalu, Mohamed Azmin mengumumkan barisan Exco kerajaan ne­geri baharu yang menyaksikan kerusi untuk Pas bagi jawatan itu dikurangkan daripada empat kepada tiga.

Selain Iskandar, seorang lagi yang dilantik semula ialah Dr. Ahmad Yunus Hairi sementara Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Taman Templer, Zaidy Abdul Talid merupakan muka baharu.

Pas turut diberikan jawatan Timbalan Speaker DUN.

Sementara itu, Iskandar gagal dihubungi untuk mendapatkan penjelasan lanjut.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan