UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 23 Julai 2014

PKR pecat Arijan kerana lapor kepada ROS?


Parti Keadilan Rakyat (PKR) memecat seorang lagi ahlinya, Arijan Osman kerana tindakannya membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) pada Isnin lalu bagi membatalkan pemilihan cabang Kuala Selangor.

Pemecatan ahli PKR Cabang Kuala Selangor itu dibuat oleh Lembaga Disiplin parti selepas perkara itu diputuskan secara sebulat suara dalam mesyuarat biro politik yang dipengerusikan oleh Naib Presiden, Tian Chua semalam.

Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Dr. Tan Kee Kwong kemudiannya mengumumkan pemecatan itu melalui satu kenyataan akhbar.

“Beliau telah didapati membuat laporan terhadap parti kepada ROS pada 14 Julai lalu untuk membatalkan pemilihan cabang Kuala Selangor dan memberi kenyataan media yang disiarkan dalam Utusan Malaysia, Antarapos dan Sinar Harian," kata Kee Kwong menerusi kenyataan akhbar itu.

Arijan bertindak berani apabila tampil mengemukakan aduan berhubung manipulasi proses pemilihan parti tersebut kepada ROS.

Aduan berkenaan berkaitan proses pemilihan PKR Cabang Kuala Selangor pada 11 Mei lalu yang menyaksikan Menteri Besar Sela­ngor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tewas kepada bekas Ahli Parlimen Kapar, S. Manickavasagam dalam merebut jawatan ketua cabang.

Arijan yang mengemukakan aduan itu mendakwa berlaku penyelewengan ketika proses pemilihan cabang berkenaan dengan mengesyaki wujud penglibatan terdiri dalam kalangan petugas pemilihan.

Beliau mendakwa dua orang perempuan dengan membawa pensel dan pemadam dilihat memasuki bilik pengiraan undi di ibu pejabat PKR semasa proses pengiraan undi cabang Kuala Selangor, baru-baru ini.

Arijan turut mendakwa, bekalan elektrik terputus selama dua jam ketika proses pengiraan undi dibuat dan wakil-wakil calon telah dihalau ketika kejadian itu berlaku.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan