UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 15 Jun 2012

Pas ganti UMNO : Jauh panggang dari api!




Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin (gambar) menyifatkan cita-cita Pas untuk menggantikan UMNO umpama jauh panggang dari api.

Tegas beliau, UMNO merupakan parti dominan dalam Barisan Nasional (BN), sebaliknya Pas dalam pakatan pembangkang hanya sebagai 'pak turut'.

"Kita lihat di Selangor, Pas mempunyai enam Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang dulu diketuai oleh Datuk Dr. Hasan Ali sebagai bekas Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Islam, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri.

"Tetapi apabila Hasan cuba menerapkan perjuangan Pas yang kononnya mencegah kemungkaran akhirnya beliau dipecat setelah ditekan DAP.

"Kalau Pas betul dominan, sepatutnya pengganti Hasan adalah dari parti itu juga, bukannya Parti Keadilan Rakyat (PKR). Ini menunjukkan Pas sebagai pak turut dalam pakatan pembangkang," katanya ketika menjadi panel dalam rancangan Soal Jawab TV3 semalam.

Zulkifli turut mendedahkan dalam kerajaan Kedah walaupun hanya ada seorang ADUN DAP tetapi ia cukup berkuasa dalam membuat keputusan dalam isu tertentu.

"Kerajaan Pas kata nak roboh pusat penyembelihan babi di kampung Melayu di Alor Setar tetapi apabila ADUN DAP ugut untuk keluar daripada pakatan pembangkang, mereka terpaksa tunduk.

"Bukan itu saja, Pas pula yang terpaksa meminta maaf daripada DAP. Adakah ini yang dinamakan dominan dan layak untuk ganti UMNO?," soalnya.

Beliau juga memberikan contoh kedudukan Pas di Pulau Pinang yang tidak diberikan tempat seperti dijanjikan walaupun mempunyai seorang ADUN iaitu Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Mohd. Salleh Man.

"Dulu dijanjikan untuk memegang jawatan Exco agama tetapi sekarang lain jadinya.

"Nak jadi pengerusi majlis agama negeri itu tidak dibenarkan. Ini menunjukkan mimpi Pas untuk ganti UMNO tidak akan tercapai," katanya.

Beliau juga berkata, pembangkang sanggup berbuat apa sahaja termasuk mereka-reka dan mengada-adakan cerita pembohongan dalam usaha menarik sokongan rakyat.

"Contohnya dalam isu pembelian kapal selam negara iaitu Scorpene dan pembunuhan Altantuya Shaariibuu yang telah dijadikan modal politik sejak 2002.

"Ketika saya menjadi peguam bela Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau mengarahkan saya untuk mencipta bukti untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Tetapi saya enggan berbuat demikian kerana tidak ada satu bukti pun menunjukkan Najib terlibat dengan pembunuhan Altantuya dan sebab itu saya tarik diri daripada menjadi peguam Anwar," katanya.

Zulkifli menambah, pembangkang mencipta persepsi itu berdasarkan perkara yang tidak benar serta putar belit untuk kepentingan politik mereka.

"Sepatutnya rakyat perlu menilai apabila Najib sendiri telah bersumpah sebanyak tiga kali bagi menunjukkan beliau tidak bersalah.

"Tetapi Anwar hanya suka bersumpah ketika mengangkat sumpah menerima jawatan. Jika benar dia tidak bersalah mengapa tidak berani bersumpah seperti Najib," ujarnya.

Tambahnya lagi, setelah ditunjukkan kebenaran oleh Allah SWT, beliau dan rakan-rakan yang pernah menyokong Anwar akan turun memberi penerangan kepada rakyat tentang Anwar.

"Melalui Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), saya bersama beberapa bekas rakan baik Anwar akan terus bersama memberi penerangan agar rakyat tidak mengikut langkah kami.

"Dulu kami tidak nampak tetapi sekarang, kami akan tebus kesalahan dengan TIBAI," katanya.-UMO

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan