UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Khamis, 19 April 2012

Persenda Sultan - MB Selangor anggap isu remeh!

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (gambar) menganggap dakwaan perbuatan mempersendakan raja-raja Melayu melibatkan pemimpin pakatan pembangkang yang hadir pada istiadat pertabalan Yang di-Pertuan Agong XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah di Istana Negara baru-baru ini sebagai isu remeh.

Beliau berkata, perkara itu sengaja diperbesarkan bagi tujuan politik dan ia tidak sepatutnya dibangkitkan ketika rakyat sedang bergembira meraikan pertabalan Seri Paduka Baginda.

Justeru, beliau berkata, sekiranya ada keperluan, pihaknya sedia menghadap Seri Paduka Baginda bagi menjelaskan kedudukan sebenar.

"Semua jemputan yang menghadiri istiadat itu hadir dengan penuh hormat takzim ke bawah Duli Tuanku Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yang menjadi tempat berpayung seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum, agama dan ideologi politik.

"Selaku Ahli Parlimen Bandar Tun Razak dan Menteri Besar Selangor, saya berpeluang menghadiri dua acara utama iaitu istiadat pertabalan dan majlis Santapan Diraja yang kedua-duanya berlangsung di Istana Negara," kata beliau dalam kenyataan dikeluarkan Sekretariat Akhbar Pejabat Menteri Besar di sini hari ini.

Abdul Khalid berkata, secara peribadi beliau mengenali Seri Paduka Baginda sebelum dilantik ke jawatan Menteri Besar pada 2008.

"Duli Tuanku sangat terkenal dengan sikap merendah diri, mudah mesra dan mengambil berat hal ehwal rakyat jelata," katanya.

Dari apa yang dinyatakan oleh MB Khalid ini jelas menunjukkan yang beliau secara langsung memperakui perbuatan biadap yang dilakukan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat semasa hari pertabalan DYMM Yang DiPertuan Agong baru-baru ini! Isu yang serius tetapi di pandang mudah oleh Pakatan Rakyat! Fikir-fikirkan lah...!!!

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan