UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Selasa, 10 Januari 2012

Nik Aziz sifatkan Hasan Ali tidak senonoh?

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia, Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat keahliannya semalam sebagai ahli yang tidak senonoh.

"Pecatlah...laki bini lagi bercerai. Tidak ada parti atas muka dunia ini yang tidak pernah pecat ahlinya yang tidak senonoh," katanya semasa ditemui di sini hari ...ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas keputusan Ahli Jawatankuasa (AJK) Pas Pusat yang telah membuat keputusan sebulat suara memecat keahlian Hasan sebagai anggota parti itu semalam.

Pemecatan Hasan merupakan tindakan kedua parti itu selepas membuat tindakan sama terhadap Datuk Zulkifli Nordin kerana perbezaan ideologi dan matlamat perjuangan berbeza.

Ditanya lanjut, Nik Abdul Aziz bagaimanapun enggan mengulas lanjut berhubung persoalan atau alasan terhadap tindakan yang dianggap drastik itu.

"Persoalan tak usah sebut. Dia (AJK Pas Pusat) pecat, pecat sudah," katanya ringkas.

Bulan lalu, Hasan mengkritik Pas kerana meninggalkan matlamat perjuangan Islam atas faktor politik.

Sementara itu Pemuda Pas mahu Hasan Ali terus perjuang Islam jika ikhlas!

Dewan Pemuda Pas Malaysia mahu Datuk Dr Hasan Mohamed Ali yang dipecat dari parti itu tidak meninggalkan perjuangan Islam jika benar-benar ikhlas.

Ketuanya, Nasruddin Hassan berkata, situasi Hasan adalah sama seperti Abu Bakar Hamzah yang pernah dipecat kerana membuat kenyataan bercanggah dengan keputusan parti.

"Tetapi beliau (Abu Bakar) tidak lari meninggalkan perjuangan suci ini.

“Beliau berehat panjang dan akhirnya kembali semula ke pangkuan Pas di penghujung karier dan usianya,” katanya dalam laman sosial Facebooknya.

Abu Bakar ialah ketua pemuda semasa Allahyarham Datuk Mohd Asri Muda menjadi presiden Pas pada 1974, dan pernah memegang jawatan setiausaha agung parti.

Semalam, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan pemecatan Hasan berkuat kuasa serta-merta dari parti berkenaan.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan