UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Isnin, 2 Januari 2012

Karnival Sayangi Selangor di i-City meriah!


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin berharap negara akan terus berkembang dan berada di landasan yang lebih baik pada 2012.

Beliau berkata, Malaysia pada 2011 dilihat telah berjaya mengekalkan kemakmuran dan perpaduan termasuklah prestasi pertumbuhan yang pesat dari segi ekonomi meskipun berhadapan dengan cabaran global seperti kemelesetan ekonomi dan sebagainya.


" Pada 2011, kita telah cipta banyak kekayaan, transformasi ekonomi dan politik. Kerajaan juga telah mengekalkan bantuan seperti yang diumumkan oleh Perdana Menyeri iaitu bantuan persekolahan percuma, buku dan tidak lama lagi bantuan RM500 kepada isi rumah berpendapatan dibawah RM3,000 sebulan.

" Maka untuk tahun 2012, kita terus cemerlang dengan pelbagai perancangan yang telah tersusun dan program transformasi yang dilaksanakan. Sektor swasta juga yakin terhadap kepimpinan BN sebagai peneraju negara menerusi dasar pragmatik, dasar pro rakyat, pro perpaduan. Ini jaminan BN," katanya.



Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis sambutan ambang tahun baru sempena Karnival Sayangi Selangor bermula 28 Disember lalu dan berakhir malam semalam di i-City di Seksyen 7 disini.

Turut hadir pada sambutan itu ialah isteri Timbalan Perdana Menteri, Puan Sri Norainee Abdul Rahman, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Mohd.Zin Mohammmad dan Pengerusi MAC Negeri, Senator Donald Lim Siang Chai.




Sementara itu, sambutan ambang tahun baru 2012 di tapak Karnival Sayangi Selangor di i-City disini meriah dengan kehadiran 100,000 orang ramai yang turut serta bersama-sama Timbalan Perdana Menteri mengira detik 12 tengah malam.

Malah, suasana ambang baru pada karnival tersebut turut disusuli dengan pertunjukan bunga api selama 13 minit dan nyanyian lagu 1Malaysia para pelajar daripada Universiti Lim Kok Wing.




Selain itu, suasana di tapak karnival yang berjaya menarik pengunjung seramai 500,000 sejak diadakan empat hari lalu turut bergema apabila Muhyiddin Yasin memimpin laugan 1Malaysia yang disambut gemuruh oleh para hadirin sempena sambutan tersebut.

Apa yang boleh Juragan katakan adalah sungguh luarbiasa sambutan Tahun Baru 2012 di Dataran i-City Shah Alam, tengah malam semalam. Begitu ramai sekali rakyat Selangor yang hadir sehingga menyukarkan pergerakkan badan. Apakah ini petanda akan kebangkitan rakyat Selangor yang mahukan perubahan kerajaan dalam PRU ke-13 nanti?

Adakah MB Khalid terketar lutut apabila melihat kebangkitan rakyat Selangor sehingga sibuk mengumpul 'harta perang' sekarang setelah mengetahui harapan untuk mempertahankan kerusi MB nampak tipis?

' SAYANGI SELANGOR dan SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012 '.

Juragan Malawati..

1 ulasan: