UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 27 Jun 2010

Azmin sengaja letak jawatan Lembaga Pengarah PKNS!

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali didakwa sengaja meletak jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) kerana mahu menyembunyikan perancangan lain yang lebih besar.

Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Mohd. Zahid Md. Arip berkata, Azmin sebenarnya bukan meletak jawatan kerana mempertahankan prinsip dan juga menjaga kepentingan rakyat.''Kalau betul Azmin berbuat demikian untuk menegakkan prinsip dan kepentingan rakyat, maka saya cabar beliau untuk meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Gombak dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Azmin yang mengesahkan telah meletak jawatan sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS berkuat kuasa semalam. Jelas Mohd. Zahid, sebenarnya peletakan jawatan itu didorong oleh perasaan kecewa atas kegagalan merebut 'harta rampasan' dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Malah katanya, tindakan Azmin itu juga adalah cara halus yang digunakan untuk menggulingkan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar. Mohd. Zahid berkata, peletakan jawatan itu juga direstui oleh Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.''Azmin kini sebenarnya sedang menyusun strategi untuk menjadi Menteri Besar Selangor,'' katanya.

Sementara itu : MB hanya ada masa tiga bulan

Mohd. Zahid juga meramalkan yang pentadbiran MB Khalid Ibrahim akan tumbang dalam tempoh tiga bulan dari sekarang. Katanya momentum desakan meminta Khalid meletak jawatan sebenarnya timbul ketika Kongres PKR yang diadakan di Kota Bharu mei lalu. Malah katanya, dalam ucapan penggulungan Anwar pada Kongres PKR di Kelantan baru-baru ini, beliau juga seolah-olah cuba mengalih perhatian perwakilan untuk membelasah Abdul Khalid. Katanya, dalam ucapan itu Anwar secara terbuka menegur Abdul Khalid mengenai isu pengurusan pasir dan agihan kontrak yang diberikan kepada orang yang sama.

Beliau mendakwa parti PKR adalah milik '3A' ( Anwar, Azizah dan Azmin ) dan sesiapa yang 'memusuhi' ketiga-tiga individu ini bakal menghadapi perkara yang sama seperti yang dihadapi oleh oleh beberapa bekas pemimpin PKR sebelum ini.

" Saya percaya dalam masa tiga bulan ini Abdul Khalid akan tumbang dan Azmin Ali bakal menggantikan tempat beliau," katanya. Beliau turut mendakwa kewujudan pakatan 15 Ahli Parlimen ada kaitan secara langsung dengan Ahli Parlimen Gombak itu. " 15 Ahli Parlimen itu adalah di antara mereka yang berkongsi ' kekecewaan ' dengan Azmin kerana gagal berkongsi kekayaan yang terdapat di Selangor," dakwanya.

Dalam pada itu, Mohd. Zahid mendakwa peletakan jawatan Azmin sebagai Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor ( PKNS ) kerana didorong rasa kecewanya gagal merebut ' harta ' yang terdapat di Selangor selepas Pakatan Rakyat mentadbir negeri itu.

" Kita tahu beliau kecewa apabila Abdul Khalid tidak membantu dia dan rakan-rakannya dan disebabkan oleh itulah Azmin letak jawatan," katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan