UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 11 Mei 2014

UMNO boleh berjaya jika semua 20,000 pemimpin cawangan bertanggungjawab!


Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini berkata, parti keramat orang Melayu itu boleh berjaya jika semua pemimpin peringkat cawangan menjalankan tanggungjawab mereka.

Dalam ucapan sempena majlis Sambutan Ulang Tahun UMNO ke-68 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini, Najib berkata, UMNO boleh melangkah dengan lebih berjaya jika semua 20,000 cawangan parti itu bergerak aktif.

"Setiap pemimpin cawangan perlu berasa bertanggungjawab. Kalau 20,000 cawangan UMNO bergerak kita akan berjaya," kata Najib dalam ucapannya malam tadi.

Katanya, UMNO mempunyai banyak sebab untuk berasa bangga bagi menyambut ulang tahun ke-68 penubuhannya hari ini.

Menurut Najib, banyak parti politik yang seusia tidak lagi segagah UMNO yang terus berkuasa sehingga kini.

"Perayaan ini bukan untuk bermegah-megah. Kita berkuasa kerana Allah mengizinkan.

"Kita masih lagi gagah kerana berjuta-juta ahli UMNO yang berbakti, bersetia dan berkhidmat tanpa mengenal penat lelah dan turun pada setiap kali pilihan raya," kata Najib.

Presiden UMNO juga berkata, UMNO perlu melihat semula kekuatan dan kelemahan yang perlu diperbaiki dalam menghadapai persekitaran yang lebih mencabar.

"Kumpulan bandar perlu diberi perhatian. Adakah kita memudahkan atau menyukarkan kumpulan intelek menyertai kita?

"Adakah UMNO boleh menarik golongan ulama? Bagaimana pula hubungan kita dengan generasi-Y dan penguasaan laman media sosial," kata Najib.

Justeru menurut Najib, dengan langkah tambahan yang diambil parti itu termasuk melatih kepimpinan baru dan kemahiran serta penambahan ahli, parti UMNO diharapkan akan maju.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan