UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Jumaat, 16 Mei 2014

MB Khalid berang...!!! Manikavasagam kemuka bukti?


Calon Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kuala Selangor S. Manikavasagam yang digantung keanggotaannya membuat rayuan kepada Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) agar mempertimbangkan semula hukuman itu.

Manikavasagam yang juga bekas Ahli Parlimen Kapar berkata, JPP sepatutnya tidak menjatuhkan hukuman selagi siasatan penuh belum dijalankan.

"Saya sudah membuat rayuan kepada lembaga disiplin parti dan JPP, jadi tengok macam mana nanti dan mereka meminta saya tidak bercakap dengan media.

"Saya hanya bercakap yang benar dan tidak ada perkara yang hendak disorokkan, saya tidak pernah menyebut Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (pesaing jawatan Ketua Cabang Kuala Selangor) bagi duit tetapi saya sebut orang suruhannya yang bagi duit," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di luar ibu pejabat parti itu, di sini hari ini.

Semalam, Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Dr. Tan Kee Kwong dalam kenyataannya memberitahu, Manikavasagam diberikan surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaannya kerana didapati bersalah mengkritik lembaga disiplin di media arus perdana.

Sementara itu, Manikavasagam meminta JPP menyiasat sepenuhnya bahan bukti yang dikemukakan beliau kepada lembaga disiplin.

"Saya tidak menuduh tetapi saya minta penjelasan dan siasatan dibuat, saya pun hairan kenapa Tan Sri Khalid mahu saman saya, tetapi sekiranya Tan Sri mahu saman saya, terpulang kepada dia," jelasnya.

Turut bersamanya adalah Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Cabang Kuala Selangor, Bobi Nath Vello, 28, yang mendakwa mempu­nyai bukti kukuh untuk mengheret mereka yang mengamalkan politik wang semasa pemilihan baru-baru ini ke lembaga disiplin dan JPP.

"Saya dapat panggilan daripada orang suruhan Menteri Besar Selangor iaitu Tuan Haji Ibrahim dan beliau memberitahu mengenai duit untuk diberikan kepada saya sebagai Naib Ketua AMK dan penyokong untuk Abdul Khalid.

"Saya ambil tindakan berhati-hati dan telah merakam perbualan saya dengan Tuan Haji Ibrahim menggunakan telefon bimbit saya," katanya.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan