UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Ahad, 9 Mac 2014

Anwar ketuai pembangkang boikot sidang Dewan Rakyat?


Semua ahli Parlimen pembangkang akan memboikot sidang Dewan Rakyat yang dijadualkan Selasa ini sebagai membantah keputusan Mahkamah Rayuan menjatuhkan hukuman penjara lima tahun terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Anwar Ibrahim kerana didapati bersalah meliwat pembantunya, enam tahun lalu.

Anwar ketika berucap dalam Konvensyen Pakatan Rakyat Kelima di sini hari ini berkata, tindakan tersebut dibuat sebagai tanda bantahan terhadap keputusan mahkamah selain mendakwa apa yang berlaku sebagai satu bentuk kezaliman yang dilakukan kerajaan dengan memperalatkan institusi kehakiman.

"Ketiga-tiga parti, ketiga-tiga kepimpinan (PKR, DAP dan Pas) akan arahkan semua ahli Parlimen untuk bantah dan tidak hadir sidang Parlimen pada 11 haribulan (Mac ini)," katanya.

Dalam pada itu, selain memboikot sidang Parlimen, Anwar juga menyatakan, pihaknya hanya akan menghadiri majlis pembukaan sidang Dewan Rakyat oleh Yang di-Pertuan Agong pada 10 Mac ini namun tidak akan bersama-sama dengan ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dalam perbarisan.

"Kita akan mendengar ucapan Yang di-Pertuan Agong tapi tidak akan bersama dengan ahli Parlimen BN dalam majlis perbarisan, kita terus masuk (dalam Dewan Rakyat).

"Saya sendiri akan utus surat kepada Yang di-Pertuan Agong menyatakan bahawa majlis yang menjemput Ketua Pembangkang untuk minum ringan dengan Yang di-Pertuan Agong, Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, menteri dan speaker (Dewan Rakyat) saya tidak terima kerana membantah kehadiran Perdana Menteri dan Ketua Hakim Negara," jelasnya.

Semalam, Anwar dihukum penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan setelah didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, enam tahun lalu.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan