UMNO BAHAGIAN KUALA SELANGOR

Apabila akar umbi mula berbicara tentang...Ugama, Bangsa dan Negaranya. Melayu adalah pewaris kepada tanahair bumi tercinta ini. Siapakah yang akan mempertahankannya kalau tidak bangsa Melayu itu sendiri. Sesungguhnya UMNO adalah wadah perjuangan orang Melayu. HIDUP UMNO DULU, KINI DAN SELAMANYA.


Rabu, 7 Disember 2011

Bukti Pas lindungi kemungkaran!



Keengganan Pas mengambil tindakan ke atas Shamsul Zaman Sukri atau ‘Ustaz Budak’ yang didakwa menyamakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan nabi membuktikan parti itu sanggup melindungi kemungkaran walaupun melibatkan isu akidah.

Sehingga kini ulama-ulama di dalam Pas masih mendiamkan diri meskipun isu itu cukup besar apabila penceramah Pas tersebut bertindak menyamakan Nik Abdul Aziz dengan nabi. Sepatutnya Nik Abdul Aziz mengambil langkah memperbetulkan kekeliruan dengan memberi nasihat kepada penyokong taksubnya dan bukan membiarkan keadaan seperti itu terus berlaku.

Nik Abdul Aziz merupakan ulama di dalam Pas dan beliau wajib memperbetulkan kekeliruan itu, namun sehingga kini Menteri Besar Kelantan tersebut dilihat lebih bersekongkol kerana membiarkan orang taksub dengannya.

Ini menunjukkan Pas pilih kasih dalam memperjuangkan amar maaruf dan nahi mungkar. Pas sebenarnya telah merosakkan imej Islam kerana melindungi kemungkaran dalam parti walaupun melibatkan isu akidah. Semoga Pas tidak berkata video ucapan Ustaz Budak itu tidak boleh dijadikan bukti kerana ia adalah besi!

Sebelum itu dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) meminta Nik Abdul Aziz bertanggungjawab dan tidak lepas tangan dalam isu membabitkan penceramah parti itu Shamsul Zaman yang menyamakannya dengan nabi.

Mereka meminta Menteri Besar Kelantan itu memberi nasihat dan teguran kepada penyokong Pas supaya tidak terlalu mendewa-dewakan pemimpin parti kerana dikhuatiri boleh menimbulkan kekeliruan.

Sementara itu usaha pihak wartawan mendapatkan penjelasan lanjut daripada Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung ceramah Shamsul Zaman Sukri yang menyamakannya dengan nabi, gagal, apabila Musyidul Am Pas itu memberi alasan keletihan dan terus beredar selepas merasmikan satu majlis.

“Letih, letih,” katanya ringkas ketika ditemui selepas merasmikan Majlis Sambutan Hari Inovasi Peringkat Negeri Kelantan 2011 di Dewan Teratai, Kota Darulnaim di sini, hari ini.

Kelmarin, Nik Abdul Aziz enggan bertanggungjawab terhadap isu tersebut dengan alasan ia ditimbulkan oleh orang lain.

Bagaimanapun, pelbagai pihak mendesak Menteri Besar Kelantan itu bertanggungjawab dan tidak ‘lepas tangan’ kerana perkara yang dibangkitkan oleh Shamsul Zaman membabitkan soal akidah.

Sekumpulan penduduk kampung dari daerah Pasir Mas juga tampil ke pejabat Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) untuk menyerahkan salinan rakaman ceramah pendakwah terbabit bagi membolehkan tindakan susulan diambil.

Juragan Malawati..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan